poniedziałek, 14 marca 2011

Dzień liczby Pi - Pi Day:)


Dzisiaj, 14 marca obchodzony jest dzień liczby Pi. Jak podaje Wikipedia "Datę święta wybrano na 14 marca z powodu skojarzenia z pierwszymi cyframi rozszerzenia dziesiętnego liczby pi, jako że data "14 marca" zapisywana jest w USA jako "3.14"."
Jest to nieoficjalne święto obchodzone przede wszystkim przez miłośników matematyki. Mam nadzieję, że wśród naszych czytelników znajdą się tacy:)
Specjalne ciastko jedzone z okazji dnia liczby Pi - Pi Pie (źródło:  Wikimedia; autor: GJ)

2 komentarze:

  1. a ja to jestem piranią która zje wszystkie liczby am am 1 smaczne nie chcę mi się dzielić lepij świentujmy moje imię jak pirania no dobra nazywam się pi

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za komentarz pi-pi-pi-ranii. Czy pi-ranie lubią takie cyferkowe ciasteczka?

    OdpowiedzUsuń